onsdag 5 oktober 2011

Sörsta missen när jag valde vagn och butik :-(

Jag valde att köpa denna vagn (Byby Travel Dublin) hos Babyproffsen för jag trodde dom var seriösa men det vissade sig att jag hade SÅ fel. Redan efter 2 månader så brakade vagnen ihop när jag skulle gå ner för en mindre trappa som tur var Jocke med som kunde hjälpa mig ner, andra gången det hände var när jag skulle ut med vagnen från vårt hus...samma sak där Jocke var hemma som tur var, så i somras tog vi kontakt med butiken vi köpte den av och fick till svars att vi kan laga säkhetsspärren.....men det är ju inte den som orsakar att vagnen brakar ihop och då får vi till svars att"enligt konsument lagen måste vi åtgärda det som är fel på vagnen" men hallå det gör ni ju inte..ni lagar det som gått sönder på grund av att vagnen brakat ihop 2 gånger. Men butiksägaren tyckte vi kunde sälja vagnen på blocket om vi inte var nöjda med den och komma in och köpa en ny hos henne. Enligt butiksägaren skulle vi fått muntligt information om att vi inte kunde gå själv med den i trappor och rulltrappor.....men hallå då hade jag väl aldrig köpt den med tanke på att vi har trappor in i vårt hus och Jocke är då inte hemma med mig hela dagarna, var tvungen att fråga om min vän hade fått denna information efter ha köpt samma vagn med det hade inte hon heller. Så jag kommer aldrig mer att köpa en pryl ur denna butik i Barkarby och jag rekommenderar ingen att köpa denna vagn.....vad kunde ha hänt om jag ståt i en rulltrappa själv när vagnen brakat ihop?? Så ledsen över det bemötande vi fått den kostar ju allt MÅNGA tusenlappar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar