fredag 12 april 2013

Börjar närma sig....

Om en och en halv vecka så är det dags för dagen D, någon som jag längtat efter samtidigt som jag fasar hur veckorna efter kommer bli med tanke på att jag har två små där hemma som vill ha mammas uppmärksamhet. Jag hoppas att jag kommer få bra smärtlindring efter så jag inte behöver ha så himla ont som jag hade efter snittet. Det kommer att vara en fullstor bukoperation, magen ska fixas eftersom den inte blivit sig själv efter Vikor och Linneas födelse. Min magmuskler ligga på sidan och det innebär att jag inte har någon "korsett" som håller in magen vilket leder till andra besvär så som uppblåst mage, ryggont m.m. Troligen kommer ett nät sys in i magen för att hålla magmusklerna på plats. Naveln kommer att ta bort för att sen syns tillbaka på nya magen när man tagit bort massor med överbliven hud. Jag ser fram imot att kunna må bra igen och att kunna se mig i spegeln utan att må illa över mig själv, jag har verkligen inte tyckte om min kropp sen efter graviditeten. Ska bli sååå spännande att se slutresultatet. Så om ca 1 1/2 vecka kommer jag nog se ut så här.....

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli så bra vännen! Och du vet att jag hjälper till med vad du än behöver <3, det är bara säga till. Jag kommer gärna om du vill ha sällis när du vaknar upp. Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, så glad att jag har dig som vän. Jag säger till om jag behöver hjälp. Kram i massor

    SvaraRadera