torsdag 16 december 2010

Trevligt samtal

Idag har varit en soffdag.....har liksom inte velat kliva utanför ytterdörren när det snöat som bara den. Började morgonen med att besöka MVC och allt såg bra ut, sen när jag skulle åka därifrån fick jag för mig att jag skulle stanna i centrum och äta en god frukost på cafet....det är liksom på vägen. Åt en god ost och skink fralla med ett glas apelsinjuice och i detta busväder så valde jag även att ta en kopp varm choklad med grädde *mums*. Sen bar det av hemåt och en tupplur på soffan. Vaknade av att telefonen ringde....hmmm försäkringskassan, tänkte då att nu ska dom väl börja bråka om både det en och det andra (man har ju tyvärr hört så mycket negativt i media) men i andra ändan av luren var en jätte trevlig kvinna som bara ville veta lite mer om min inkomst och när ändingen skede.....sen tog hon sig tiden att fråga hur jag mådde och hur det känndes att vänta tvillingar och skojades på. Tänk om det fanns flera som henne när man ringer olika företag.....då skulle man vara glad för jämnan när man avslutat ett samtal....härligt att höra att även försäkringskassan har väldigt bra personal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar