tisdag 22 mars 2011

Livet

Hur är livet som 3-barns mor..jo helt underbart, man hade ju funderingar på om man hade så mycket kärlek så att det skulle räcka till alla...och mitt svar på den frågan är att det har man. Just nu fungerar allt väldigt bra, små trollen sover 3-4 timmar på fm, sen är det matdags och sedan är det dags att sova lite till, Viktor och Linnea sover väldigt mycket. På nätterna behöver vi endast gå upp en gång och ge dom mat och det brukar vara mellan 1-3 och sedan är det på morgonkvisten när Jocke ska till jobbet, då är det bara att ge dom mat och lägga ner dom så somnar dom om på en gång. Igår fick vi ett leende från Linnea och idag så fick vi det från Viktor, så nu sitter man och pratar och pratar för att få se det igen. Svaret på det vi fått höra i 9 månader är.....nej det är inte SÅ jobbigt att ha tvillingar, det är så mycket mer att ha två små att kunna ge och få kärlek ifrån kunna följa 2 så olika personer, visst det kommer stunder då man kanske känner att man inte räcker till....när båda skriker och även Vilma vill ha uppmärksamhet...men dom stunderna glömmer man snabbt när man får sitta och bara gosa med sina underbara barn. Vilma, Viktor,Linnea och Jocke ni är det bästa som finns och jag älskar er av hela mitt hjärta. Vill bara säga det till er alla som talade om hur jobbigt det skulle bli att få två små söta barn samtidigt....nej det stämmer inte men det kanske beror på att jag har bestämt mig för att det inte ska vara jobbigt och att det ska fungera för oss alla. Jag ser det som att jag blivit utvald att få uppleva denna fantastiska sak....att få tvillingar.

1 kommentar: